Poslední dobou je toto téma celkem živé napříč celým spektrem lidské činnosti. Všudypřítomný důraz na ekologii a snižování emisí způsobuje, že elektromobilita je na vzestupu a dnes se může zdát, že všichni cyklisté jezdí na elektrokolech, všichni automobilisté jezdí v elektroautech atd. Je tomu skutečně tak?
Tato, doslova „elektrománie“ neminula ani oblast zahradní techniky. Jako ve všem se najdou skalní příznivci benzínu, ale také skalní příznivci elektriky nebo akumulátorů. Faktem je, že i v oblasti akumulátorové techniky došlo v poslední době k velikému posunu vpřed a různé předsudky o nízkém výkonu a krátké výdrži baterie jsou hlubokou minulostí. I do oblasti zahradní techniky a řetězových pil začíná silně promlouvat akumulátorová technika, která se svým výkonem plně srovnává nebo dokonce překonává své benzínové protějšky.
Příkladem je značka EGO od tradičních specialistů na akumulátorovou techniku
V čem vlastně spočívá kouzlo akumulátorové zahradní techniky EGO? To, co je u benzínových strojů palivovou nádrží, je u akumulátorových strojů baterie. Baterie v minulosti nebyly schopny poskytnout dostatek energie na požadovanou dobu provozu. I v této oblasti došlo poslední dobou k velikému posunu a v současnosti je doba chodu akumulátorové sekačky EGO na jedno nabití plně srovnatelné s dobou chodu motorové sekačky na jednu nádrž benzínu.
Díky unikátní „portálové“ konstrukci lithiových baterií EGO, 56V disponují akumulátorové stroje zcela novou úrovní spolehlivého, stabilního a dlouhodobého výkonu, který je nutný ke zvládnutí mnohdy těžkého a hustého travního porostu.
Špičkou na trhu v této oblasti je právě EGO. Zahradní technika EGO poskytuje naprosto srovnatelný výkon s technikou, poháněnou benzínovými motory. Prostě „elektrický výkon“ je okamžitý a stabilní s lepší možností regulace. Dva sekací nože u některých modelů EGO, řadí tyto sekačky na stejnou úroveň kvality sekání a sběru jako jsou např. sekačky Honda.
Spalovací motor je naplněn provozními náplněmi, jako je benzín a motorový olej. Manipulace s těmito ekologicky velmi nebezpečnými látkami je nepříjemná, otravná a často bývá důvodem k poruchám stroje. To u akumulátorových strojů EGO nic takového nehrozí. Prostě nasadíte baterii a sekáte. Čisté a komfortní.
Prý je pořizovací cena akumulátorové techniky vyšší než benzínové. Další mýtus, který již dávno neplatí. Vedle skutečnosti, že pořizovací náklady akumulátorové techniky se v poslední době srovnaly s těmi benzínovými, je AKU technika provozně podstatně levnější než benzínová. Odpadají náklady na palivo, oleje a popř. jiné provozní kapaliny, stejně tak jako odpadají náklady na servis.
Faktem také zůstává, že při provozu je akumulátorová technika bezesporu čistější.
I když dnes i malé spalovací motory v sekačce musí plnit přísné emisní normy EURO 5 a jsou velmi ekologické, má akumulátorová sekačka při sekání prostě nulové emise jak výfukových plynů, tak hluku.
Životnost stroje, v případě benzínových motorů, se udává v počtu motohodin, životnost akumulátorového stroje, resp. baterie se udává v počtu nabíjecích cyklů. Lithium-iontové baterie EGO mají svoji životnost cca 1000 nabíjecích cyklů. To převyšuje běžnou životnost zahradní techniky obecně.
Tolik ke krátkému porovnání klasické benzínové zahradní techniky a nové, moderní akumulátorové techniky EGO. Každý uživatel je jiný a vyhodnotí pozitiva či negativa té, či oné techniky po svém. A to je správné.
Za nás však bod získává akumulátorová zahradní technika EGO. Pohodlné a snadné použití s dlouhými pracovními časy a rychlým nabíjením baterie odpadá nutnost čerpání pohonných hmot na čerpací stanici, jejich případné bezpečné ukládání a technické problémy způsobené nekvalitním palivem. Místo toho získáte možnost pohodlně pracovat bez výfukových plynů a emisí. EGO je navíc skutečně flexibilní. Jedna EGO lithiová baterie 56 V může spolehlivě napájet jakýkoliv stroj z celé šíře nabídky EGO. Ve chvíli, kdy vyzkoušíte v praxi jakýkoliv z AKU strojů EGO, už se nikdy nebudete chtít vrátit zpět k benzínovému stroji.
Zdroj informací: Honda Power Equipment
Publikováno: 8. 6. 2022, Autor: Honda Power Equipment (text a foto), Profil autora: Redakce