Campingová vestavba pro VW Multivan

Rádi cestujete a aktivně trávíte volný čas? A také si občas rádi vyrazíte v početnější skupině? Pak je pro vás jako stvořený vůz Volkswagen Multivan, který převeze několik osob najednou, můžete v něm i přespat a dokonce do něj při troše šikovnosti vytvořit i velmi užitečnou campingovou vestavbu.

Campingová vestavba pro VW Multivan (Zdroj: Prima DOMA)

Na začátku vestavby je dobré vše rozkreslit a naplánovat. U vícemístného vozu nebývá obecně vnitřní šířka problém, takže dovolí vytvořit několikaprostorovou vestavbu bez zbytečného šetření místem. Vnitřní šířka je přibližně 1200 mm, ale aby bylo možné zapojit do zásuvky i termoelektrický chladicí box, necháme po obou stranách menší mezeru pro manipulaci. Hloubka šuplíků může být  až kolem 700 mm, i tak je možné plné sklopení sedadel pro přespání. Na výšku je pak ideální rozměr 530 mm, aby vestavba byla zároveň se sklopeným opěradlem.

VW Multivan
Model Multivan 6.1 nabízí tradiční skloubení elegance a velmi vysoké užitné hodnoty (Zdroj: Prima DOMA)
Nákres
Nejprve si uděláme nákres a propočítáme spotřebu materiálu (Zdroj: Prima DOMA)

Stavba campingové vestavby pro VW Multivan

Pro stavbu vestavby sáhneme po voděodolné překližně se šířkou 15 mm. Výsledkem bude tříprostorový box s výsuvnými šuplíky. Základní rozměry po rozměření nařežeme formátovací pilou, pokud ji nevlastníme, můžeme se obrátit na každý hobbymarket, kde nám desky nařežou na protřebné rozměry. Aby šel celý campingový box z VW Multivan vyndat, měli bychom myslet i na boční madla, jejichž umístění si naměříme, tvar můžeme obkreslit třeba podle staré valchy na praní prádla a k vyřezání využijeme horní frézku.

Držáky
Držáky vyvrtáme a zvětšíme pomocí brusky (Zdroj: Prima DOMA)
Hrany
Všechny hrany zahladíme pomocí brusky (Zdroj: Prima DOMA)

Pak s pomocí vrtačky a šroubů spojíme základní desky do podoby boxu. Horní frézkou potom zabrousíme hrany, tím se eliminuje nebezpečí jejich poškození. Pak se přesuneme na výrobu šuplíků. Nejprve sestrojíme čela, vyvrtáme v nich otvory, zabrousíme horní frézkou a následuje výroba bočnic. Na ty sáhneme po ponorné pile, která nám nařeže desky do potřebných rozměrů. Připevníme k sobě čelo, bočnice, zadní stěnu a dno. Nezapomínáme na kolejnice pro pojezdy.

Pojezdy
Připevnění kovového pojezdu na dřevěném šuplíku (Zdroj: Prima DOMA)
Otvory
Otvor pro kabely opatříme ochrannou krytkou (Zdroj: Prima DOMA)

Poté, co je celý box hotový, jej přemístíme do vozu. A je hotovo!

Kompletace
Hotovou nástavbu uložíme do zadní části VW Multivan (Zdroj: Prima DOMA)
Úložný prostor
Do šuplíků můžeme umístit přenosnou lednici, vařič, nádobí i zásoby (Zdroj: Prima DOMA)
Matrace
Na horní desku nástavby lze umístit matraci a vytvořit lůžko (Zdroj: Prima DOMA)

VW Multivan je stálicí mezi osobně užitkovými vozidly

Model Multivan 6.1 nabízí tradiční skloubení elegance a velmi vysoké užitné hodnoty. Nabízí nejen spoustu užitečného prostoru, zároveň ale drží poslední trendy v moderní výbavě, jako je plně digitální přístrojový štít, kombinovaný s vysoce moderním infotainment systémem. Srdcem vozu je oblíbený čtyřválcový motor 2,0 TDI s vysoce ekonomickým provozem. S návaznosti na volbu uživatele nabízí výkon až 146 kW. Motor je dle výkonu párován s mechanickou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a je zde možnost i pohonu všech čtyř kol, který je vhodný například pro náročnější zimní podmínky.

VW Multivan 2
Zadní výklopné prosklené dveře se servodovíráním umožní elegantní otvírání (Zdroj: Prima DOMA)

Možná výbava dle provedení

  • Automatická klimatizace
  • Výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou
  • Digitální přístrojový štít
  • Zadní výklopné prosklené dveře se servodovíráním
  • LED světlomety vpředu i vzadu
  • Mlhové světlomety s přisvěcováním
  • Asistent rozjezdu do kopce, asistent pro kompenzaci bočního větru
  • 2 x USB-C konektor
  • Prodloužená záruka až 200 000 km
Autor: Jaromír Malich (text), Prima DOMA (foto)

Související k tématu