reklama

Dacia Dokker – dobrý řemeslnický poker

Auta neumím opravovat, umývat, tunit ani nic jiného. Umím je jenom používat a občas, když už jde do tuhého, zajet k vysavači, nebo hodit drobné do myčky. Jinak jsem typický uživatel. Umím ještě dolít směs do ostřikovačů a palivo. Když se kamarádi baví o autech, rozumím polovině jejich španělské řeči. I přesto jsem si rád na vlastní kůži vyzkoušel Dokker Van od Dacie.

Dacia Dokker – dobrý řemeslnický poker

Měl jsem pro to více důvodů. Ten hlavní je, že pořád něco převážím. Ať už je to nářadí, produkty na focení nebo také stavební materiál na rekonstrukci domečku. Na to mám za auto vozík. Také se musím přiznat, že i přes preventivní posměch několika mých kamarádů a známých jsem si před rokem pořídil od Dacie model Lodgy jako auto pro rodinu a to k mé plné spokojenosti. Proto jsem si chtěl vyzkoušet jejího pracovního sourozence a chovat se k němu trochu macešsky.

Dokker Van

Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van

Je to jednoduchá krabice na kolečkách. Nikde žádná cingrlátka co by rušila. Je vymyšlen na práci. Krásně voní novotou, nikde žádné drobečky, až jsem z toho trochu nesvůj.

Je to poctivý služebník. Na palubce má dva velké otevřené úložné prostory, další je nad hlavou. Vezmu dodák, hodím a nikde mi nic nepoletuje. Formát A4 spolkne bez problému, stejně jako malej počítač nebo tablet. Taky mapu a sluneční brýle. Vedle se vejde svazek klíčů, nacpaná ledvinka a drobnosti. Interiér je vymyšlený prakticky, tak aby se dal snadno udržovat a nikam nic nezapadlo.

Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van

Zpracování zadních i bočních posuvných dveří je tuhé a pevné, nikde žádné zbytečné vůle.

Zadní dveře jdou klasicky vyklopit do stran, aby se mohlo nakládat ještěrkou. To jsem si také dvakrát vyzkoušel. Jednou s paletou lepidla a jednou s velkou přepravní krabicí. Po naložení palety za ní zůstal ještě pěkný kus místa.

Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van

Líbí se mi velká zadní světla a přední a zadní výrazný nárazník. Celý Dokker je trochu zamračený buldok, stejně jako Lodgy, ale jejich "čumák" se v drobných liniích okolo světel liší.

Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van
Dokker Van

Řazení je pro mne příjemné, nemusím se bát, že bych něco zlomil a vím, že řadím. Po pár vteřinách od rozjetí se zamknou přední a zadní dveře. Na křižovatce vám tak náklad asi nikdo nevyloupí. Půjčený model neměl plnou výbavu. Doplnil bych jej o couvací kameru a klimatizaci a měl by tak vše co bych pro práci potřeboval. Doplňky ale nejsou problém, je to jen otázka domluvy a samozřejmě drobného příplatku nebo rovnou pořízení vybavenější verze.

Dokker má i přípravu na zahrádku. Tu využije mnohý řemeslník na dlouhé profily, trubky, prkna a lišty se určitě hodí. Testovaný model byl vybaven motorem 15 dci., Na svém autě ho mám taky. Žádný lenoch to není, ale neměl jsem ho naložený po strop. Když jsme zkoušel, co z něj vymáčknu, zrchloval plynule, ale přes 160 km mě moc nechtěl pustit. Na dálnici to dá na povolených 130 v pohodě ( a víc se stejně nesmí, že ano ). I při rychlé jízdě si ze spolujezdcem popovídáte a nemusíte se překřikovat

Navigace pomáhá

Navigace pomáhá
Navigace pomáhá
Navigace pomáhá
Navigace pomáhá

Rádio je vybaveno CD a USB konektorem, můžeme tedy snadno dobít telefon, tablet nebo navigaci. Systém je možné vyměnit i za Dacia Media NAV a mít velkou vestavěnou navigaci s intuitivním ovládaním. Multimediální systém MEDIA NAV zahrnuje rádio, možnost přehrávání hudby z přenosného zdroje, telefonní sadu Bluetooth® a navigaci s dotykovou 7“ obrazovkou (18 cm). Ovládání systému je zcela přirozené a cena bezkonkurenční. (Více informací na MEDIA NAV Dacia)

Nákladový prostor

Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor

Pro upnutí nákladu je ložná plocha vybavena sklopnými oky. Uvítáte i podlážku, která se dobře udržuje. Kamarád potřeboval převézt sud piva tak jsme si ho hned půjčili na test. Oka a stahovací popruh a sud se ani nehnul. Nikde nejsou žádné vůle. Malá příjemnost je přední haubna, která je, stejně jako u Lodgy a nové řady, na pístech.

Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor

Přepážka pracovního prostoru je s oknem a je profilovaná tak aby bylo možné sedadlo řidiče pohodlně zaklonit. Já se svými stodvaceti kilogramy a 175 cm jsem se k volantu vešel pohodlně a tipoval bych to ještě tak na 30 kg rezervu. Výška upnutí bezpečnostního pásu je nastavitelná. Pro řemeslné potřeby vaši profesi máte k dispozici užitečnou hmotnost 750 kg*, objem 3,3 až 3,9 m3 a užitečnou délku od 1,9 do 3,11 m.

Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor
Nákladový prostor

Dokker Van využije jak kutil tak profesionál, je jednoduchý a praktický, působí spolehlivě a odolně. Dobře se do něj nakládá a bez problémů spolkne vše, co do něj naložíme. Za dobu testu jsem si na něj zvykl tak, že se mi ho ani nechtělo vracet. Jako řemeslnicko-pracovní auto se mi líbí. Určitě jde využít i k jakémukoliv zásobování a převážení čehokoliv co do něj nacpete. Já jsem vyzkoušel i kola. Jet ve dvou na výlet, hodit si dozadu kola a vyčistit si o víkendu hlavu bylo moc příjemné. Nedá se nic dělat, musím ho vrátit a zase se budu s rodinkou přetahovat o naší Lodginu.

Nákladový prostor
Nákladový prostor

Slovo výrobce - motor je srdcem

Slovo výrobce - motor je srdcem
Slovo výrobce - motor je srdcem
Slovo výrobce - motor je srdcem
Slovo výrobce - motor je srdcem

Paletu pohonných jednotek modelu Dokker Van tvoří moderní benzinové i dieselové motory. Z benzinových je to nový přeplňovaný motor skupiny Renault s přímým vstřikováním 1.2 TCe, který byl poprvé uveden s modelem Mégane. Vyvíjí výkon 115 k a vykazuje příznivou spotřebu paliva. Dieselové motory zastupuje přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách: 75 k a 90 k. Obě verze získaly označení Dacia Eco2 a vynikají hospodárností a nízkými emisemi CO2 (méně než 120 g/km). Jedná se o moderní a všestranné motory, které řidiče přesvědčí komfortem jízdy při každodenním provozu.

Za kolik?

Cenová hladina je proti konkurenci výhodná. Samozřejmě, že existují dodávky se zvučnějšími jmény a lepšími výbavami, ovšem za podstatně víc korun.

Další novinkou ve výbavě vozů Dacia je omezovač rychlosti a zadní parkovací asistent, které jsou k dispozici za příplatek.

Publikováno: 15. 6. 2014, Autor: Pavel Zeman (text a foto), Profil autora: Redakce

Mohlo by vás dále zajímat