reklama

Nový Renault Twingo - nejen pro ženy Bingo

Vždycky jsem byl příznivcem spíše velkých aut. Rodina, děti, tašky, věci na focení a najednou je plno. I proto jsem si říkal, že by bylo dobré zkusit přesný opak, tedy něco malého. A protože se říká, že malá auta jsou jen pro ženy jako nákupní tašky, vyzkoušeli jsme si nové Twingo oba dva, tedy já i manželka, a každý po svém. Mám rád výrazné barvy, tak zvítězila žlutá, ta je i dobře vidět na silnici. V den zápůjčky kolabovala doprava, všude led a mráz, tramvaje nejezdily v půlce republiky. Byl jsem zvědav, jak si s tím Twingo poradí. Je krásně žluté a pomalu rozmrzá. Je to skoro funglovka, na tachometru má 1200 kiláků.

Nový Renault Twingo - nejen pro ženy Bingo

Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř

Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř

Trochu jsem se bál, jak se do něj bude nastupovat, ale dveře jsou velké a jdou široce rozevřít. Dobře se mi do něj leze a dobře se mi v něm sedí. A to i přesto, že mám 175 cm a 120 kilo. Jsem tedy docela rozměrný, nevychovaný člověk by řekl: tlustý. Twingo je čtyřdveřák, i když to tak na první pohled ani nevypadá. Úchyty zadních dveří jsou integrované a zapuštěné a nikde nepřekážejí. Volant není celý kulatý, spodní hrana je rovná. Jako u sportovních aut nebo počítačové hry. První, co mne napadlo - ten bych si odšrouboval. Je hezký a výborně se drží. Jeho profil je oválný a dobře padne do ruky. Je na něm ovládání tempomatu. Auto je také o pár cm vyšší než jiný osobák. Proto to pohodlné nastupování a dobrý výhled. K volantu patří i sedačky se sportovním nádechem a integrovanou plnou opěrkou hlavy.

Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř
Mužský úhel pohledu - soukám se dovnitř

Twingo - malý velký vůz

Nejdřív jsem měl pocit, že pro chlapa je takovejhle angličák nedůstojnej, ale po té, co se po něm ohlédlo pár žen, ale i mužů, jsem ten pocit přestal řešit. Vizáží, tvarem a rozšířenou zádí je tento malý Renault jiný než ostatní a těžko si ho s něčím spletete. A o tom to je vlastně také, být trochu jiný a odlišný a to nové tvingo opravdu je.

Twingo - malý velký vůz
Twingo - malý velký vůz
Twingo - malý velký vůz
Twingo - malý velký vůz

Dveře plné kapes

Dveře plné kapes
Dveře plné kapes
Dveře plné kapes
Dveře plné kapes

I když je malý, není prťavý a v určitých ohledech je velkorysý. To se týká dveří a úložných prostor. Do své sedmimístné Lodgy nedám velkou láhev do žádných dveří a je to auto pro rodinu. U Twinga si můžete dát petku s pitím, kam vás napadne. Z předního šuplíku u spolujezdce něco kouká, vezmu za něj, abych ho otevřel a vypadne na mě kabelka. Jsou v ní doklady k autu, ale i popruh. Můžu ji já nebo spíše majitelka vozu popadnout a odkráčet na malý nákup nebo si vzít drahé a důležité věci z auta a neprovokovat tak zloděje. To může napadnout jedině Francouze. Je to designové, ale i užitečné.

Dveře plné kapes
Dveře plné kapes
Dveře plné kapes
Dveře plné kapes

Auto dělá palubka

Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka

Vždycky se mi líbilo Mini a jeho budík,y stejně jako PTcruiser. Proto jsem se do palubky hned zakoukal. Zase je trochu jiná - je dobře čitelná a jednoduchá. Přivítá vás a pozdraví. V podsvícení jsou všechny potřebné informace. Dominuje jí centrální prstenec s ukazatelem rychlosti. Ten je bílý, stejně jako různé interiérové doplňky vozu, ať jsou to lemy sedaček, prstenec řadicí páky, výplně dveří, sloupky předních dveří nebo výrazné šití volantu bílou nití. Takový bílý designový tuning. Jeho výsledkem je sportovní vzhled interiéru a pocit vzdušnosti. Bonbonkem je svítící nápis na prahové liště, který nám usnadní nastupování ve tmě. Twingo má litá kola s výrazným designem, který doplňuje jeho svižný vzhled. Na palubce je i držák na telefon nebo navigaci.

Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka
Auto dělá palubka

Twingo - nejen nákupní košík

Zajel jsem k Tescu a vydal se pro vozík a na nákup, abych zjistil, kam se co vejde. Jak jsem tak koukal na parkoviště pro vozíky a na svůj nákupní Twingo vozík, napadlo mne, jestli se do boudičky ke svým kolegům vejde. Vešel. A docela v pohodě. Dokonce mělo Twingo radost, že je v závětří a neprší na něj. Menší radost měl kluk z ochranky. Na dotaz, co tam dělám, jsem odpověděl, že parkuju. Nebyl moc vychovaný a mně šlo jen o fotku. Říkal, že to se nesmí, tak jsem se zeptal, proč. Dozvěděl jsem se, že je to zakázané. Tak jsem ho ujistil, že jsem žádnou ceduli „Zákaz parkování aut pod stříškou u vozíků“ neviděl a jeli jsme.

Twingo - nejen nákupní košík
Twingo - nejen nákupní košík
Twingo - nejen nákupní košík
Twingo - nejen nákupní košík

Klid a nohy v teple

Jste-li nervozní, je možné podle hesla: „To chce klid a nohy v teple“ zapnout i vyhřívání sedačky. Jestliže zadek a záda jsou jen prodloužené nohy, splníme toto přísloví bezezbytku. Pro dlouhé jízdy je to příjemné zpestření a pomoc proti únavě.

Točím, tedy jsem

Nový Renault Twingo má úžasný poloměr otáčení. Je to jako autodrom, tak snadno se točí. Párkrát jsem se neudržel a zatočil se s ním na několika místech dokola. Tam, kde se u školky nebo u školy otáčím natřikrát, jsem se s Twingem točil na místě. Auto je díky tomu neuvěřitelně obratné do města. Dobře se s ním parkuje a vejde se i do těch nejmenších skulinek.

Točím, tedy jsem
Točím, tedy jsem
Točím, tedy jsem
Točím, tedy jsem

Twingo - do města prostě bingo

Jeli jsme z Mělníka do Prahy. Všude byla samá kolona, samé popojíždění a kličkování. Díky malé velikosti a vynikajícímu rejdu jsme nakonec našli místo na parkování. Auto je malé a výrobce si nehraje na to, že do něj namačká 5 sardinek. Čtyři sedačky pro čtyři lidi jsou akorát. Při jízdě reaguje dobře, žádný asfalt s ním ale trhat nebudeme. Na dálnici sedí dobře, pravý pruh je ten jeho. Pohodlně a bezpečně doveze posádku, kam potřebuje. Bavoráka asi nepředjedu, ale dynamika jízdy je vzhledem k obsahu motoru v pořádku. Není to dravec, který by vás sváděl k nebezpečné jízdě. Spolehlivě vás ale dopraví na místo. Parkování v podzemních garážích, kde jezdím dokolečka od patra k patru, je s ním pohádka.

Nakládáme

Nakládáme
Nakládáme
Nakládáme
Nakládáme

Do auta se pohodlně vejdou čtyři dospělí. Takže i rodina se dvěma dětmi se tam v pohodě také vejde. A díky pátým dveřím není nutné sklápět sedačky a zalézat někam dozadu. Běžně velký nákup pro rodinu se vejde do kufru. Člověk by ho předpokládal hlubší, ale skrývá se pod ním motor. Kdybyste to nevěděli, ani vás to nenapadne. Auto má nezvykle zadní náhon a díky tomu na namrzlé vozovce sedělo výborně. Pro větší náklad je možné sklopit zadní sedačku a odvézt třeba dlouhou polici nebo lyže.

Pro otevření přední kapoty je lépe si přečíst manuál nebo si to nechat ukázat, je trochu jiný, povysouvá se. Pak se dostaneme k baterce a doplnění vody do ostřikovačů. Twingo se podle svého předchůdce dělá i s plátěnou shrnovací střechou a moc mu to sluší.

Po týdnu či spíše po dvou třech dnech se vám Twingo dostane pod kůži. Myslím, že by se líbilo většině žen, ale nos by neohrnul ani chlap. Ideální jako druhé auto pro rodinu nebo auto pro ženu do města.

Nakládáme
Nakládáme
Nakládáme
Nakládáme

Velké malé auto nebo nákupní taška – šikovná ženská si poradí

Zatímco chlapi mají ve zvyku se předhánět, kolik má jejich plechový miláček koní, za jak dlouho zrychlí z nuly na stovku a jaké všechny vychytávky má motor, palubní počítač a další „hejblata“, ženskou zajímá spíš to, jak s ním pohodlně zaparkovat, jestli se jí do něj vejde nákup i děti a jestli se jednoduše a pohodlně ovládá. Tedy většinou. Menším autům se také někdy říká nákupní tašky na kolečkách.

Nevím, jestli jsem zrovna typická ženská, občas mám pocit, že bych při běžném rodinném provozu dokázala zaplnit i dodávku, a tak jsem byla zvědavá, jak se do Twinga vejdu. Vyzkoušela jsem plnohodnotné využití „malého“ Twinga na krátkých cestách po městě i na delší štreku po dálnici a vůbec si nemyslím, že je to „jen nákupní taška“. Spousta lidí má menši auta zafixovaná většinou jen jako městská přibližovátka nebo druhé auto do rodiny, ale to je škoda. Využije jej stejně bezdětný mladý pár, rodina s dítkem i aktivní starší pár na vše, co potřebují.

První dojem a jízda

První dojem a jízda
První dojem a jízda
První dojem a jízda
První dojem a jízda

Barva pěkně kanárková, budu vidět. Tak naložit dítko a jedem na první zkušební jízdu. Dětská sedačka se vejde bez problémů. Překvapivě dobře je z auta vidět, ani při své menší postavě jsem neměla potřebu si vytahovat krk jako žirafa. Nastavitelné sedadlo i volant, který krásně padne do ruky, to je pohodlí na první posazení.

Přehledný tachometr i ukazatel spotřeby, všechny ovládací páčky na dosah tak, jak je člověk zvyklý. Jedna věc mi ze začátku trochu chyběla, i když už jezdím dlouho, zvykla jsem si kromě zvuku motoru mrknout občas na otáčky a najednou mi otáčkoměr chyběl, ale to je spíš zezačátku, jakmile si auto „osaháte“, orientujete se podle zvuku motoru.

Vychytávky pro pohodlí

Vychytávky pro pohodlí
Vychytávky pro pohodlí
Vychytávky pro pohodlí
Vychytávky pro pohodlí

Co mě také překvapilo napoprvé, byly zadní dveře. Protože většinou jsme zvyklí otvírat v půlce karoserie dveří a tady je u zadních dveří otvírání až výš, u skel, ale to je také o zvyku, holt musíte vypnout automatismy. (Rodiče mají třídveřové auto, tak jsem napoprvé měla tendenci naložit děti přes sklopené přední sedačky). Zadní dveře se otvírají pohodlně, úložné kapsy pojmou vše, co je potřeba.

Kamarádovi, který má auto se spoustou hejblátek, jsem se vždycky smála, když mi ukazoval spoustu čudlíků a vysvětloval, co všechno umí, ale tentokrát jsem vážně začala přemýšlet o tom, že kousek ne úplně nezbytného pohodlíčka se mi líbí. Zajímá vás jakého? No musím přiznat, že protože jsme auto zkoušeli v zimě, pokaždé jsme využili vyhřívání sedaček.

Jízda po dálnici

Jak už jsem řekla, potřebuju auto skladné, copak děti a pes plus nákup, to je v pohodě, tašky a batůžky na trénink se taky vejdou, ale občas je potřeba naložit i lyže a výbavu na hory anebo třeba kus nábytku, co potom? Polici na fotografii jsem doopravdy vezla k rodičům, k tomu ještě dceru a nebyl problém s místem ani nakládáním. Sedačky sklopit, polici obalit a pěkně zafixovat, aby nám za jízdy nelítala a jedem, tentokrát i po dálnici.

Jízda po dálnici
Jízda po dálnici
Jízda po dálnici
Jízda po dálnici

Nejsem závodník a nejezdím rallye, vozím v autě děti, takže především bezpečně. Předjíždím pěkně, když jsem si jistá, že mám dost místa, o trochu pomalejší zrychlení, než jsem zvyklá u silnějšího motoru, mě nerozhází, jen s tím musím prostě počítat. Na dálnici auto vytáhne 130 bez problémů, do kopce s nákladem podřadím a je to. Takže nejen městské přibližovátko.

Jízda po dálnici
Jízda po dálnici
Jízda po dálnici
Jízda po dálnici

Pokud jste rodina čtyř dlouhánů, do Twinga se na delší cestu nesoukejte, to byste měli přece jen málo místa na nohy, ale dva dospělí a dvě děti si zajedou na výlet i do školy a do práce pohodlně.

Autem jsme najeli asi osmset kiláků. Vyzkoušeli si ho jak tři kamarádi, tak i tchán a ani jeden by jím nepohrdl.

Jestli vás zajímá výkon, cena a ostatní technické podrobnosti, najdete je na www.renault.cz.

Publikováno: 9. 3. 2015, Autor: Pavel Zeman, Petra Marková (text a foto), Profil autora: Redakce