reklama

Objevte kouzlo vlastní biozahrádky

Slova jako bio, eko nebo přírodní jsou v dnešní době hojně využívaná. Setkáváme se s nimi v potravinářství, oděvním průmyslu nebo například u kosmetiky. Abychom však měli jistotu skutečně přírodního původu výrobku, nejjistější je vytvořit si jej ve vlastní produkci. Začít můžeme například u biozahrádky, pro jejíž založení je květen ideálním obdobím. Vypěstovat ovoce a zeleninu bez použití chemie je sice náročnější, ale odměnou za vynaložené úsilí nám pak jsou o to zdravější a chutnější plody.

Objevte kouzlo vlastní biozahrádky

Jak začít?

Na začátku je nejdůležitější se rozhodnout, co chceme pěstovat a zda pro zvolený typ plodiny máme vhodné klimatické podmínky. Přihlédnout bychom měli i k typu a kvalitě půdy. Každá rostlina vyžaduje jiný půdní typ. Zatímco například mrkvi se daří na písčitých půdách, rajčata vyžadují naopak vysoce úrodnou zeminu bohatou na organickou, dobře odvodněnou hmotu.

Bio nebio?

Dalším na řadě je rozhodnutí, zda pěstovat vlastní plodiny ze semínek, nebo koupit sazenice. Důležité je vědět, že ne veškerý sortiment na trhu určený pro vlastní vypěstování je bio. Aby mohla být plodina označená jako bio, musí totiž splňovat přísná kritéria. Ta se vztahují zejména k mateřské rostlině, jež je zdrojem sazenic či semínek, která nesmí být geneticky upravovaná ani hnojená pesticidy.

Bio nebio?
Bio nebio?

Kde nakoupit semínka a sazenice?

Biosazenice, zeminu i hnojiva ze 100% přírodních surovin naleznete například v sortimentu německého řetězce Hornbach. Bio produkty prodává pod značkou značku FloraSelf Bio a jsou certifikované pečetí bio kvality Evropské unie. Ta garantuje, že se jedná o produkty vysoké kvality s transparentním původem, které jsou vypěstované v souladu s normami EU pro ekologické zemědělství. Na prodejnách Hornbach zároveň aktuálně probíhají speciální předváděcí akce, v rámci kterých našim zákazníkům radíme, jak si mohou vypěstovat vlastní biozeleninu. Jejich součástí je i výstava nazvaná Moje BIO-zahrádka, na které se mohou zákazníci inspirovat až do 31. května.

O společnosti

Skupina HORNBACH je jedním z největších provozovatelů stavebních a zahradních marketů v Evropě. Firma v současnosti provozuje 129 velkoplošných marketů v devíti zemích, z toho 9 v České republice. Mezi další země, ve kterých Hornbach působí, patří Německo (92 prodejen), Rakousko, Nizozemsko, Švýcarsko, Švédsko, Slovensko, Lucembursko a Rumunsko.Stavební a zahradní markety HORNBACH v České republice mají velikost zhruba 20 000 čtverečních metrů. Této velikosti nedosahuje žádný jiný konkurent v Evropě. Koncept prodeje a sortiment výrobků jsou zcela zaměřeny na projektově orientované zákazníky a profesionály. HORNBACH svým zákazníkům zaručuje trvale nízké ceny a tím je cenovým lídrem v oboru. Vysokou kvalitu poradenství a výborný servis firmě potvrdily četné nezávislé testy a studie.Rodinná firma s kořeny ve Falcku v jižním Německu byla založena v roce 1877. V roce 1987 firma poprvé vstoupila na burzu. S pionýrskými výkony jako s prvním stavebním a zahradním marketem (1968), prvním megamarketem (1980) a prvním stavebním marketem s drive-in (2003) HORNBACH neustále nově prokazuje svou inovační sílu. V roce 2001 uzavřel Hornbach strategické partnerství s britským obchodním koncernem Kingfisher.

Publikováno: 30. 5. 2014, Autor: Hornbach (tisková zpráva), Pavel Zeman (foto), Profil autora: Redakce