Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!

O úsporách energií se toho napsalo již dost. Všichni již vědí, že teplo uniká jak okny, dveřmi, stěnou či střechou a že nejlepší způsob, jak ušetřit na nákladech za topení, je izolovat. Dnes tedy přinášíme postup na montáž střešní izolace jak mezi, tak pod krokvemi. Izolace se vkládá mezi krokve vždy větší, a to cca o 1 - 2 cm, aby v konstrukci dostatečně držela díky rozepření. Mezi krokve můžeme použít jak izolaci ve formě desek, tak v rolích.

Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!

Izolaci uřízneme do požadovaného rozměru a vložíme mezi krokve. Mezi krokve můžeme použít například Isover Orsik, Orset, Uni. Materiály z kamenné izolace jsou pevnější, a proto drží mezi krokvemi velmi dobře. Dle modulu krokví bychom měli volit i rozměr materiálu 1000 či 1200 mm. V případě, že používáme skelnou izolaci Isover (Unirol Plus, Unirol Profi) si naměříme požadovaný rozměr z role, a také vložíme mezi krokve. Materiály skelných izolací jsou oproti kamenným měkčí, díky tomu ideálně kopírují nerovnosti a minimalizují tak tepelné mosty vlivem netěsností mezi izolací a krokví.

Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!
Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!

Jako další vrstvu izolace pod krokve můžeme použít opět materiály Isover (Orsik, Orset, Uni). Modul zde volíme dle rozměru materiálu, a to 600 či 625 mm.

Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!
Jak izolovat střechu? Zateplením mezi a pod krokvemi!

Připevnění parobrzdy Isover

Jakmile jsme s izolací hotovi, připevníme parobrzdu Isover Vario KM Duplex UV. Připevňuje se pomocí sponek, které se následně zalepí páskou Isover Vario KB1. Spoje parobrzdy Isover Vario KM DUPLEX UV ponecháme s přesahem 100 mm a poté přelepíme páskou Isover Vario KB1.

Připevnění parobrzdy Isover
Připevnění parobrzdy Isover
Připevnění parobrzdy Isover
Připevnění parobrzdy Isover

Pomocí tmelu Isover Vario DoubleFit snadno napojíme parobrzdu Vario na štítové konstrukce. Přesah fólie by měl být min. 50 mm, doporučujeme raději 100 mm. Napojení rohů, koutů a dalších dřevěných konstrukcí vzájemně či s fólií Vario opět pohodlně vyřešíme pomocí pásky Isover Vario MultiTape SL.

Detaily
Detaily
Napojení parobrzdy
Napojení parobrzdy

Prostupy

U prostupů přes parobrzdu musíme věnovat zvláštní pozornost vzduchotěsnému řešení. Nejprve si připravíme čtverec fólie Isover Vario KM DUPLEX UV s nakresleným průřezem trubky. Místo pro budoucí trubku nevyřezáváme celé, prořezáváme jednotlivé výseče tak, abychom je později mohli k trubce připevnit. Jakmile připravený prvek fólie nasuneme na procházející trubku, tak okolní části přelepíme páskou Isover Vario MultiTape SL. Vzduchotěsnost je tím zaručena.

Prostupy
Prostupy
Prostupy
Prostupy

Po utěsnění všech spojů parobrzdy můžeme začít s montáží podkladního roštu pod parobrzdou. Jak je vidět z obrázků, spodní rošt může být jak dřevěný, tak i kovový.

Prostupy
Prostupy

Izolace pod parobrzdou

Dodatečná izolace pod vlastní parobrzdou je možná, ale je vždy nutno dodržet pravidlo, že poměr tlouštěk vrstev izolace pod : nad parobrzdou by měl být 1:4 lépe 1:5. Vždy je ale třeba skladbu nechat ověřit tepelně technickým výpočtem. Podkroví je dokončeno aplikací finálního opláštění. Nejlepšího efektu lze docílit za použití modrých sádrokartonových desek Rigips.

Izolace pod parobrzdou
Izolace pod parobrzdou
Izolace pod parobrzdou
Izolace pod parobrzdou
Autor: Isover (text a foto)

Související k tématu